Periodiek onderhoud op HiX Orders loont.
Het Deventer Ziekenhuis ervaarde geen directe problemen met HiX Orders, maar waren wel nieuwsgierig naar de uitkomsten van een quickscan. Want zo zeiden ze; ‘Het orderproces is overal aanwezig en grijpt diep in op de dagelijkse processen van het ziekenhuis, dus kan het geen kwaad om eens goed onder de motorkap te kijken.’
Jaarlijks worden er al snel 5 tot 8 miljoen orders uitgezet in een ziekenhuis. Om hierop een quickscan uit te voeren, maken we gebruik van ons Order Analyse Dashboard in combinatie met de order-dataconnector. De dataconnector haalt de data op uit de HiX-database, bewerkt de data en toont de data in een specifiek in Qlik Sense ontwikkeld dashboard om analyses te maken op de orderstromen.

Al na een aantal eerste analyse rondes kwam naar boven dat; verschillende orderdefinities in het proces ‘bleven hangen’, verpleegkundige opdrachten niet altijd correct werden afgehandeld, werklijsten van specialisten konden worden opgeschoond en ruim 2000 endoscopie vervolgconsulten terecht kwamen bij een systeembeheerder.
Naast de vele verbeterpunten in het proces zijn er ook 7 aanpassingen in de software door Chipsoft uitgeleverd. Een van de functioneel beheerders vatte de quickscan heel treffend samen: ‘Als ik drie keer klik in Qlik, heb ik voor twee dagen werk!’